Neem contact op

* Dit veld is verplicht

Vul bijgaand formulier in voor uw aanvraag van de gewenste onderdelen voor uw Mitsubishi Sigma.

U kunt ook langskomen of contact opnemen met Autobedrijf Eric de Kort voor meer informatie!


 

De Mitsubishi Sigma kwam in 1991 op de markt. De in Nederland gevoerde Sigma kwam aanvankelijk uitsluitend met een 151 kW (205 PK) leverende 3.0 V6 24 kleppen DOHC motor. De motor werd ook toegepast in de Mitsubishi 3000GT, zij dat in Nederland dit sportmodel altijd met twee turbo's kwam. Mitsubishi's variabel-inlaattrajectregeleenheid MVIC zorgt bij de Sigma voor een optimaal koppelverloop over een breed toerengebied. Bij de versie met automaatbak regelt ELC-M het samenspel tussen bak en motor met als doel de schakelovergangen zo onopvallend mogelijk te laten verlopen. Voor de Sigma werd een nieuwe multi-link achterwielophanging ontworpen.

De Sigma was nauw verwant aan de Mitsubishi Diamante. De Diamante werd gevoerd in Japan en Noord-Amerika. De koets van Diamante onderscheidde zich van die van de Sigma in dat het een zogenaamde hardtop in plaats van sedan betrof. Het dak was korter en de portierraamstijlen en de derde zijruitjes ontbraken. De Sigma bood meer ruimte aan de passagiers op de achterbank